W związku z tym, że korzystają Państwo z naszych usług telekomunikacyjnych, przetwarzamy Państwa dane transmisyjne (o połączeniach) i dane o lokalizacji (o instalacji urządzenia).
Dane transmisyjne przetwarzamy w celu:
- wykonania umowy, w tym realizacji połączeń, zapewnienia ich jakości wynikającej z umowy, naliczania opłat za świadczone usługi oraz w celu rozpatrywania reklamacji;
- zarządzania ruchem w sieci telekomunikacyjnej oraz rozliczeń z innymi operatorami;
- wykrywania nadużyć i zapobiegania im oraz zapewnienia bezpieczeństwa sieci i usług;
- ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń;
- przechowywania na potrzeby przyszłych postępowań uprawnionych organów (przez 12 miesięcy od wykonania połączenia lub jego nieudanej próby);
- marketingu bezpośredniego (prawnie uzasadniony interes administratora).
Danymi transmisyjnymi, które wykorzystujemy, są dane o sposobie korzystania z naszych usług telekomunikacyjnych i z naszej sieci, w szczególności o tym, kiedy, jak często i w jaki sposób korzystają Państwo:
- z połączeń głosowych, w tym o liczbie połączeń i wiadomości wychodzących, przychodzących, o ich typie (np. krajowe, międzynarodowe, w roamingu), o czasie trwania połączeń i o numerach, z którymi się Państwo komunikowali;
- z dostępu do internetu, w tym o czasie trwania sesji internetowych i ilości transferowanych danych, o adresach odwiedzanych stron internetowych i Państwa aktywnościach na tych stronach, o rodzaju używanej technologii (FFTH, WiFI) czy urządzenia końcowego (adres MAC urządzenia wyświetlającego daną stronę, łączącego się z daną usługą w sieci internet).
Dane transmisyjne możemy wykorzystywać lub przechowywać przez czas trwania umowy, a po jej zakończeniu – w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania innych zadań wynikających z przepisów prawa.
W celach wykrywania nadużyć i zapobiegania im, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i usług oraz – w celach marketingowych będziemy wykorzystywać dane transmisyjne do profilowania naszych Klientów, oceniając na przykład, czy ich zachowania mogą zagrażać integralności naszej sieci.
Dane o lokalizacji (oznaczające dane wskazujące położenie Państwa urządzeń telekomunikacyjnych, pochodzące z miejsca instalacji) przetwarzamy w celu:
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa;
- marketingu bezpośredniego, co obejmuje również profilowanie, czyli dostosowanie otrzymywanej oferty do miejsc, w których korzystali Państwo z naszych usług
Dane o Państwa lokalizacji będziemy przetwarzać również, gdy wykonają Państwo połączenie z numerem alarmowym. Dane te przekażemy Prezesowi UKE, prowadzącemu system teleinformatyczny służący do gromadzenia i udostępniania danych centrom pomocy ratunkowej i służbom powołanym do niesienia pomocy.
Dane transmisyjne i o lokalizacji po ich całkowitej anonimizacji (to znaczy bez informacji, do którego abonenta się odnoszą) możemy przetwarzać na potrzeby statystyk, analiz dotyczących efektywności i rozbudowy naszej sieci, zarządzania ruchem.
Dane z dekoderów dotyczące działania naszego dekodera i jego funkcjonalności czy też tego, jakie treści Państwo na nim oglądali (i w jakiej jakości), pozyskujemy, żeby sprawdzać techniczną jakość naszych usług i móc rozpatrywać reklamacje. Dane te po ich pełnej anonimizacji możemy wykorzystać do analiz dotyczących działania sieci i atrakcyjności oferty. Za Państwa zgodą możemy wykorzystać te dane także w innych celach.